maanantai 8. syyskuuta 2014

Ei napannut & liibalaabaa

Harmikseni olen huomannut, etten voi  muistiini enää luottaa. Nimittäin kirjoista, joista en ole laiskuuttani jaksanut valmiita luonnoksia kirjoittaa, en tiedä mitä kirjoittaa. Blackout. Osasyynä tietenkin, ettei tarina kerta kaikkiaan koukuttanut  Nyt kuitenkin aion kirjoittaa kirjatornistani  kaksi  "ei niin iskenyt" -kirjaa (huom. kopio takakannen tekstistä), jos jollekin toiselle vaikkapa natsaisi.


Rebecca James : Ystävä hyvä
Katherine on vaihtanut kaupunkia ja nimeä saadakseen etäisyyttä menneisyytensä synkkään tragediaan. (Menetti kaksoissisarensa)
Hurmaavan Alicen ja tämän poikaystävän seurassa hän tuntee viimein jotakin onnen kaltaista, eikä suostu kuuntelemaan sisimmässään voimistuvaa varoitusääntä. Kun Katherine viimein ymmärtää, ettei ystävystyminen ole sattuma, Alice on jo vetänyt hänet mukaan sairaaseen leikkiinsä.
"Olin ikionnellinen kun ystävystyimme. Olin imarreltu, koska Alice oli niin hauska ja suosittu. Hän olisi saanut ystäväkseen kenet tahansa. Ja Rachelin kuoleman jälkeen olin ollut kauan yksin. Taisin olla yksinäinen. Minä ja Robbia jouduimme kumpikin Alicen lumoihin"

Ei hitsi mä olin ihan äimänä kirjoittaessa tuota yllä olevaa tekstiä. Tuli ihan sellainen olo, että ihan oikeestiko olen lukenut tuon kirjan, koska en muista tapahtumista mitään. Ja pakkohan sitä oli lähteä pläräämään sivuja ja etsimään sitä punaista lankaa. Kun sen lopulta löysin sain muistini osittain takaisin. Kirja oli  siis ihan luettava. Psykologista jännäriä loppumetreille asti.

Sigge Eklund : In i labyrinten kertoo perheestä, joka menettää tyttärensä.
11-vuotias Magda Horn katoaa eräänä toukokuun iltana kotoaan, sillä aikaa kun vanhemmat ovat lähistöllä sijaitsevassa ravintolassa. Tytär on jo kauan ollut poissa, mutta silti kodissa asustaa syvä suru, riitelyä ja syyttelyä. Niinjoo, tämä tarina ei oikein vetänyt minua mukanaan ja se johtui paljolti siitä, että olin lukenut Varistytön. Toinen kirja lapsikaappauksesta oli jo aivan liikaa, joten sinkoilin tarinassa sinne tänne. Eikä siitä tietenkään jäänyt paljon mitään käteen.

"I stay up late every night
and realize
it's a bad idea
every morning"


Tervtuloa uudet lukijat! Mukava saada teidätkin mukaan joukkoon :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti